اخبار روزفناوری

شکست: SpaceX به‌روزرسانی پس از سانحه موشکی و اعلام آمادگی برای پرواز در روز شنبه!

شکست: SpaceX به‌روزرسانی پس از سانحه موشکی و اعلام آمادگی برای پرواز در روز شنبه!

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

پس از یک ناهنجاری نادر پرواز در اوایل ماه جاری که منجر به از دست دادن مرحله دوم فالکون 9 شد، اسپیس ایکس آماده است تا روز شنبه راکت اسب کار خود را بر اساس به‌روزرسانی جدید این شرکت به پرواز درآورد. در یک پست X و یک بیانیه مطبوعاتی، SpaceX تاکید کرد که دلیل ناهنجاری موتور، که “به سخت افزار موتور آسیب وارد کرد” یک خط حسی معیوب برای تامین اکسیژن مایع موتور مرحله دوم است. به عنوان بخشی از بازسازی، اسپیس ایکس این سخت افزار را از مرحله دوم حذف خواهد کرد زیرا برای مشخصات ایمنی فالکون 9 ضروری نیست. علاوه بر این، برخی از سخت‌افزارها را در «مکان‌های انتخابی» در ناوگان تقویت‌کننده فعال خود به طور فعال جایگزین کرده است.

اشتراک‌های SpaceX که گیره شل شده منجر به ناهنجاری موتور مرحله دوم Falcon 9 شد

طبق گزارش SpaceX، مرحله دوم Falcon 9 نشت اکسیژن مایع را ایجاد کرد به دلیل “یک ترک در یک خط حسی برای سنسور فشار” که به دلیل “خستگی زیاد ناشی از بارگذاری زیاد ناشی از لرزش موتور” به دلیل یک گیره شل که معمولاً خط را در جای خود نگه می دارد. این خطوط که خطوط ضربه ای نیز نامیده می شوند، از سنسورها در برابر دماها و ارتعاشات شدید در یک سیستم محافظت می کنند.

نشت اکسیژن مایع سخت افزار موتور مرلین مرحله دوم را بیش از حد خنک کرد. در سیستم سخت افزاری، اجزای مسئول پمپاژ مایع تزریق به موتور نیز تحت تأثیر قرار گرفتند، که سپس منجر به “شروع سخت” برای موتور شد. از آنجایی که استارت‌های سخت نیروی بیش از حد تولید می‌کنند، این امر به سخت‌افزار موتور آسیب می‌زند و منجر به عدم توانایی مرحله دوم در کنترل جهت گیری آن در فضا می‌شود.

پس از تحقیقات خود، SpaceX قصد دارد پرتاب بعدی فالکون 9 را در روز شنبه انجام دهد. قبل از انتشار در اوایل امروز، برخی نکات مبنی بر آماده بودن برای بازگشت به پرواز وجود داشت زیرا SpaceX static یک Falcon 9 را شلیک کرد.

Falcon 9 در مرحله دوم قابل مشاهده است سمت راست با تجمع یخ قبل از ناهنجاری. تصویر: SpaceX/X

به عنوان بخشی از اصلاحات پس از این ناهنجاری، SpaceX “خط حس و حسگر ناموفق در موتور مرحله دوم را حذف خواهد کرد.” این تغییر طراحی را در تاسیسات خود در مک گرگور، تگزاس با اداره هوانوردی فدرال (FAA) نیز در طول تجزیه و تحلیل صلاحیت آزمایش کرده است. اسپیس ایکس افزود که ناوگان تقویت کننده فعال خود را از نظر ناهنجاری های مشابه ارزیابی کرده و خطوط حسی و گیره های موشک را بررسی کرده است. به اشتراک گذاشت که این بررسی و بازرسی منجر به “تعویض فعال در مکان های انتخابی.”

در نتیجه این بازرسی ها و گزارشی که اسپیس ایکس به FAA ارائه کرد، این شرکت معتقد است که می تواند روز شنبه به پرواز بازگردد. یک به‌روزرسانی از FAA نشان می‌دهد که “وسیله نقلیه فالکون 9 می‌تواند تا زمانی که تحقیقات کلی باز است، به پرواز بازگردد.

فالکون 9 اسپیس ایکس به دلیل حرکت سریع آن که با استفاده مجدد از تقویت کننده ها تغذیه می شود، به اسب کاری آمریکا و صنعت تبدیل شده است. علیرغم خرابی مرحله دوم، تقویت کننده مرحله اول در طول پرواز چندین سال است که نقصی نداشته است. این موشک نه تنها مسئول پرتاب ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس، بلکه فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و پرتاب‌های امنیت ملی برای پنتاگون و آژانس‌های دیگر است.

d8b4daa9d8b3d8aa spacex d8a8d987d8b1d988d8b2d8b1d8b3d8a7d986db8c d9bed8b3 d8a7d8b2 d8b3d8a7d986d8add987 d985d988d8b4daa9db8c d988 66a34eec2e244

به‌روزرسانی آخرین پاراگراف در ساعت 8:23:46 ب.ظ. با جزئیات بیانیه FAA.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

حتما بخوانید : علائم کم خونی + فیلم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا